18mei

Goed samenwerken om tijdig te kunnen leveren

Geplaatst op 18 mei 2021

Bijzondere tijden
Het nieuws over chiptekorten, de beperkte beschikbaarheid van zeecontainers en ook nog eens de prijsstijging voor transport, staal en andere metalen zijn waarschijnlijk niemand ontgaan. De kranten hebben vol gestaan met de problemen dat één dwarsliggend schip in het Suezkanaal veroorzaakte. En een zoekopdracht naar ‘leveringsproblemen elektronica’ levert een enorme lijst aan zoekresultaten op, die aangeven dat die tekorten wel tot midden 2022 kunnen duren.

Het ontstaan van deze tekorten heeft verschillende oorzaken en ons gevoel staat ons bijna niet toe om te accepteren dat voor ons heel gewone apparatuur met elektronica niet geproduceerd en geleverd kan worden.
Het zijn wat dat betreft bijzondere tijden.

De gevolgen
Mogelijk heb je al het een en ander meegekregen via andere leveranciers. Ook wij kunnen niet anders dan melding maken van de ontstane situatie. Levertijden lopen op en prijsstijgingen zijn al door verschillende fabrikanten doorgevoerd en aangekondigd. Er wordt gevochten om de chipsets en elektronica componenten die er wel zijn. De hoogste bieder krijgt de beschikking over containers en transport en de metaal en staalleveringen kennen lange wachttijden waar het recht van de sterkste (of de hoogste bieder) geldt.

De oplossing?
Een oplossing creëren is niet eenvoudig. Het tekort is er nou eenmaal en wordt voorlopig niet snel weggewerkt. We hebben uiteraard contact met onze fabrikanten over de impact op productie en prijzen. Wij hebben onze eerste stap al gezet door voorraad aan te leggen van de meest gangbare oplossingen. Er zijn echter heel veel producten die projectmatig worden verkocht en daar hebben we jouw hulp bij nodig!

Plannen en prognose
Samen sparren om tijdig te kunnen leveren is hierbij van essentieel belang. Wij hebben een groot aantal offertes uitstaan. Daar zijn wij erg blij mee, maar we weten ook dat de uitvoering van projecten door corona en de voornoemde tekorten lastig is. Feit blijft dat vroeg of laat projecten opgeleverd moet worden. Hiervoor is uiteindelijk apparatuur nodig en we willen onze klanten hier maximaal bij helpen.

Daarom vragen wij jou om een prognose te maken van wat er nodig is binnen nu en een half jaar en wat er daarna gaat spelen. Wij beloven dat we geprognotiseerde projecten verzamelen en forecasts naar onze leveranciers sturen. Zo kunnen zij hun productiecapaciteit zo optimaal mogelijk inzetten en voorraden op de juiste continenten alloceren.  Wij kunnen daar rekening mee houden en tijdig inkopen en waar mogelijk al voorraad nemen om het proces van de uiteindelijke bestelling tot levering zo snel en soepel mogelijk te laten verlopen.
Op basis van feiten spreken we graag de best mogelijke oplossing met je door en bespreken we samen eventuele alternatieven. Wij hebben inzage in beschikbaarheid en horen graag wat jij al weet zodat we met jouw input onze leveranciers hierbij kunnen betrekken. Wij geloven dat we door goed samenwerken de beste route naar ons gezamenlijke einddoel volgen.

Vergadersystemen  Katheders  Digitale schoolborden  Social Media Wall  Showverlichting  Professionele audiosystemen  Narrowcasting  Touchscreens  Beamers  Videoconferencing  CCTV 

  • Harm Smidswei 9
  • 9298 RE Kollumerzwaag
  • T0511 - 460 200
  • F0511 - 449 536
  • info@pthgroep.nl