Wereldwijde leveringsproblemen

Voor iedereen is het bekend dat er wereldwijd grote problemen zijn met leveringen. Ook wij en onze klanten worden hierdoor geraakt. Hierdoor kunnen installaties soms niet compleet opgeleverd worden, wachten andere op onderdelen of wordt er in gevallen gekozen voor levering met een deel van de functionaliteit.

Huidige (markt)omstandigheden

Helaas treft bovenstaande steeds meer van onze klanten. Door verschillende externe oorzaken zijn snelle leveringen ingewikkeld en wordt er door leveranciers geen levertijd en prijsgarantie gegeven. Wij betreuren dit zeer, en benadrukken hierbij dat we goed samenwerken met onze partners en leveranciers. Ook zij zijn door overmacht beperkt in hun mogelijkheden en op hun beurt weer afhankelijk van transporteurs, de levering van grondstoffen en de beschikbaarheid van containers.

Reden van de vertragingen zijn o.a.:   

  • Overslag en transportproblemen door de grote vraag naar containers
  • Het onderhands doorverkopen van containerplaatsen tegen woekerprijzen
  • Door gestegen brandstofprijzen varen schepen op halve of zelfs één derde kracht, met vertragingen in vervoer tot gevolg
  • Grote partijen betalen om schepen om te laten varen, om eerst de voor hen optimale haven aan te doen
  • Personeelstekorten in grote Europese havens
  • Tekort aan grondstoffen
  • Tekort aan halffabricaten en chips
  • Nog steeds negatieve effecten van de 'Suez-blokkade'
  • De aantrekkende wereldeconomie na de dip door corona

Dit treft niet alleen onze branche, maar is op dit moment een wereldwijd probleem in veel sectoren.
Wij doen er intussen alles aan om de gevolgen hiervan zo goed mogelijk op te vangen. Maar daar hebben we jouw hulp ook bij nodig. 

Samen werken aan oplossingen

We zoeken graag samen naar mogelijkheden, zoals:

  • Het gebruik van andere producten die sneller leverbaar zijn
  • Het uitvoeren van extra onderhoud om te vervangen apparatuur iets langer in gebruik te houden
  • Het plaatsen van tijdelijke installaties met refurbished apparatuur op basis van as-a-service
  • Samenwerking in de branche met betrekking tot elkaars beschikbare voorraden
  • Het voortdurend voorspellen van de vraag aan onze leveranciers
  • Het afstemmen met leveranciers ten aanzien van het afnemen van grotere voorraden in de toekomst

Hoe nu verder?

Wij vragen ieders begrip voor de situatie en doen er alles aan om dit zo snel mogelijk op te lossen.
Heb je vragen? Je bent van harte welkom om die aan ons te stellen. Neem contact op met jouw adviseur om samen te werken aan oplossingen. Wij staan graag voor je klaar!
Bel ons op 0511-460200 of gebruik de contactbutton hieronder.

Geschreven door Martin de Jong

vrijdag 8 oktober 2021

Ameland
Inkooporganisatie Pompebled
Hanze University Of Applied Sciences Logo
TRIP Logo NL Zwart RGB
SPOT GRONINGEN Rechts Pos
Logo Tytsjerksteradiel RGB
Logo Blauw Witte Achtergrond
Logo STERTIL BW 72
Windesheim Logo ZG RGB DEF
VRF Logo Blauw
Gem Leeuwarden
Kon.Damstra Groep '20
Logo Pantone 7584 U
Lg Saxion Rgb
Flexsupport Logo (Groot)
Veenstra Fritom
St Vitus Parochiezegel
ELAN Logo Blok Ronding RGB
PCBO Logo Slogan Klein
FVM Logo
JR SH LOGO BL RGB
Liudger (1)
Logo 8KTD Transparant
Neushoorn Leeuwarden
Solidd Liggend
NP3 Info
LOGO CVO FC
Logo CBS De Opdracht
Logo SVPO RGB Algemeen