Veel bedrijven gebruiken narrowcasting – ook wel digital signage genoemd - voor het overbrengen van informatie. Vaak wordt narrowcasting ingezet als informatiescherm met daarop reclame van, algemene informatie over en bewegwijzering binnen een bedrijf. In de afgelopen tijd is het ook veel gebruikt om met inachtneming van de anderhalve meter-regels zichtbaar te zijn voor personeel, bezoekers en relaties. Maar narrowcasting kan op veel verschillende manieren en plaatsen een positieve impact maken.
Een eenvoudige manier waarop je jouw schermen kunt inzetten, is door veiligheidstips op de displays aan te bieden. Dit kan heel divers zijn; van informatie om veilig te blijven door bijvoorbeeld gehoorbescherming te dragen, informatie om medewerkers te stimuleren om veilig te werken tot de vraag om verdachte activiteiten in een gebied te melden. Andere voorbeelden zijn:
Steeds meer bedrijven, consumenten en overheidsorganisaties worden zich bewust van hun invloed op de maatschappij en het milieu. Met narrowcasting kun je zichtbaar maken wat jouw organisatie doet aan Maatschappelijk Verantwoord Ondernemen en welke impact dat heeft op mens, milieu en maatschappij.
Zo kun je bijvoorbeeld laten zien hoeveel energie jouw zonnepanelen opwekken, welke maatregelen je getroffen hebt om energie te besparen of welke stappen er genomen zijn ten aanzien van milieuvriendelijk werken. Maak zichtbaar welke prestaties jouw organisatie levert met respect voor mens, dier en planeet. Enkele voorbeelden hiervan zijn:
Een manier om goede relaties op te bouwen binnen een lokale gemeenschap, is door te bewijzen dat je om de gemeenschap geeft. Als bedrijf dat narrowcasting gebruikt, kun je ervoor kiezen om een deel van je schermcommunicatie beschikbaar te stellen voor informatie van lokale, regionale of zelfs landelijke goede doelen, non-profit organisaties en verenigingen.
Een winkelier kan bijvoorbeeld een campagne voeren voor de voedselbank en klanten een kortingsbon aanbieden als ze een QR-code op een display scannen en een donatie doen. Of een sportschool kan samenwerken met organisaties die sport en beweging op scholen aanbieden.
Je kunt met narrowcasting het verschil maken voor lokale organisaties, bedrijven en evenementen die het hart van een gemeenschap vormen. Door de gemeenschap te vieren, zal niet alleen de lokale gemeenschap meer betrokken worden bij jouw activiteiten. Zakelijke bezoekers krijgen een ander beeld van jouw organisatie en zullen de scherminformatie meer waarderen en ook aandacht besteden aan jouw andere berichten.
Narrowcasting, als communicatiemedium, is uitermate nuttig als informatie- en reclametool, maar kan ook ingezet worden om het imago van je organisatie te beïnvloeden. Het kan breder dan alleen als verkoopstimulans worden gebruikt. Je kunt de veiligheid in jouw bedrijf verhogen, jouw bijdrage aan duurzaamheid zichtbaar maken en impact hebben in het leven van personeel en bezoekers door betrokkenheid zichtbaar te maken en positieve berichten te tonen.
Wij helpen je graag bij het toepassen van narrowcasting binnen jouw bedrijf. Bel met onze adviseurs op 0511-460200, gebruik de button hieronder of vul het contactformulier in.
Geschreven door Martin de Jong
woensdag 11 augustus 2021